FrågaSTRAFFRÄTTTrafikbrott31/03/2020

Hur lång är handläggningstiden för Transportstyrelsen vid indraget körkort?

Hej! Jag har blivit stoppad v polisen som misstänkte mig för narkotika,dom hittade 0.3 i bilen och tog mig 4ilk stationen för blod /urin prov de visade sig positiv ,det har gått en och en halv månad sen de hände och jag undrar när får jag svar från transportstyrelsen om att mitt körkort är återkallas hyr långt tid tar det tills dess? Mvh

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Tiden för handläggning hos transportstyrelsen varierar beroende på vad det är för ärende som handläggs och om det kräver en vidare utredning. Det är svårt att säga exakt hur länge det kommer ta innan du kommer få ett besked av transportstyrelsen. De flesta ärenden som kräver en utredning brukar dock vara handlagda inom 4–5 månader - men detta kan variera.

Hoppas du fick svar på din fråga.

Lawline RådgivareRådgivare