Har jag mitt körkort kvar?

Lawline svarar

Hej, och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Jag har tyvärr inte möjlighet att besvara din fråga eftersom jag inte har alla uppgifter som krävs för detta. Det jag kan göra är däremot ge dig mina rekommendationer. När du frågar efter om du har ditt körkort kvar utgår jag ifrån att du undrar om du har fått ditt körkort återkallat. Om du vill läsa mer om vilka grunder som det finns för att återkalla ett körkort, hittar du det i körkortslagen.

Vad jag skulle rekommendera dig att göra är att kontakta Transportstyrelsen. Transportstyrelsen är den myndighet som beslutar om återkallelse av körkort och kan sannolikt svara på din fråga om du har kvar ditt körkort eller ej. På Transportstyrelsens hemsida hittar du deras kontaktuppgifter. Du kan även läsa på mer om återkallelse av körkort på deras hemsida.

Jag hoppas att du känner att du har fått ett tydligt svar på din fråga, om det är något mer du undrar över så är du varmt välkommen att återkomma!

Vänligen,

Ronja WestlinRådgivare