Handläggningstider hos Transportstyrelsen

Hur lång tid behöver Transportstyrelsen för att bestämma om de ska de återkalla körkort eller tilldela en varning ? Får man något brev om det blir en varning?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga.

Hur snabbt ett ärende handläggs av Transportstyrelsen beror på vad ärendet gäller. Handläggningstiden kan bli längre om ärendet kräver en vidare utredning. Hos Transportstyrelsen är de allra flesta ärenden som kräver en utredning handlagda inom fyra till fem månader, men det kan också förekomma att det finns utredningar som kräver en längre tid.

Transportstyrelsen kommer att skriva till dig och meddela dig om de har tagit ett beslut om att ge dig en varning.

Vänliga hälsningar,

Bartu BugdayliRådgivare