FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt23/09/2018

Handläggningstid för medborgarskap

Jag söker 10 oktober 2016 medborgarskap. Hur lång tid ska jag vänta?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Handläggningstid för medborgarskap kan varierar beroende på hur hög arbetsbelastningen är hos migrationsverket.

Enligt deras hemsida har de ungefärliga handläggningstider och för medborgarskap är de på 23-25 månader. Här kan du ser mer info: Handläggningstider

Du kan dessutom prova att ringa dem och fråga hur det går med ditt ärende, här finns deras kontaktuppgifter: Telefonnummer

Med vänlig hälsning,

Nelly CornetegRådgivare