Gåva från släkting

Hej! Min mormor har sålt en lägenhet och vill ge mig det mesta av summan hon fick för den redan nu. Jag har även en moster och en bror som ärver efter henne den dagen mormor går bort. Nu vill jag skriva ett gåvobrev, men vet inte riktigt hur jag ska skriva för att det ska gälla framöver?

Tacksam för svar! Vänliga hälsningar Lisa Ahrenberg

Lawline svarar

Hej,

Jag rekommenderar dig att du använder dig av våran tjänst vad gäller gåvobrev som du hittar på http://lawline.se/avtal/gavobrev.

Vänliga hälsningar

Anonym AnonymRådgivare