FrågaAVTALSRÄTTFormkrav29/04/2018

Fullmaktsblankett

hej, undrar vem som ska fylla i meningen : Att......vilka vi båda känner/alternativt...

Skickar länk med fullmaktsblankett

http://www.demensforbundet.se/upload/documents/Om_demens/Lag_och_ratt/Framtidsfullmakt_2017_Mall.pdf

mvh

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

På raden du frågar om ska fullmaktsgivarens namn och personnummer stå. Det spelar ingen roll vem som skriver, eftersom det senare ska bekräftas att det som står är korrekt av två vittnen. Exempelvis kan ett av vittnena skriva detta, men det är inget krav. Vem som helst kan skriva på den raden.

Hoppas att det var svar på din fråga!

Vänliga hälsningar
Sanna Wetterin

Sanna WetterinRådgivare