FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt13/04/2016

Fråga om vidimering av kallelse till belgisk domstol

Hej!

Jag har fått ett mejl där jag blivit kallad till domstol i Antwerpen.

Mejlet ser väldigt seriöst ut och jag skulle vilja bekräfta att det verkligen är från domstolen.

Jag försökt hitta kontaktinformation på nätet men inte lyckats.

Hur kan jag gå tillväga för att få detta bekräftat?

MVH

Christopher

Lawline svarar

Hej och tack för att du har valt att vända dig till Lawline med din fråga!

För vidimering av en utländsk myndighetshandling rekommenderar jag att du i första hand kontaktar avsändaren. Såvitt detta inte går eller att du går i misstankar att det inte står rätt till med denna rekommenderar jag istället att du kontaktar ambassaden för det land handlingen sägs härstamma ifrån, i ditt fall Belgien. Belgiska ambassaden ligger i Stockholm och har öppet mellan 9:30-12.00 samt 14:00-16:00 på vardagar. De bör kunna vara behjälpliga även på svenska.

En länk med kontaktuppgifter till Belgiska ambassaden finner du här.

Med vänlig hälsning,

Niclas LindblomRådgivare