FrågaOFFENTLIG RÄTTPolis27/04/2017

Hur går man tillväga om man blivit lurad på Tradera/Blocket eller liknande

Hej

Jag har blivit grovt lurad vid mitt sista köp hos Tradera.

En säljare hade många produkter annonserade, och där fanns en produkt som jag skulle gärna köpa av honom.

Nästa steg - jag kollade säljarens omdömena - de alla har varit jätte goda.

Då, utan något tvivel, beställde jag den produkt jag ville köpa av honom, och betalade mitt köp på en gång.

Men när två dagar sen har jag fått den köpt produkt - jag fick veta att den har varit bara helt tråsig skit...

När jag provade kontakta säljaren på telefonen eller e-mail, då fått jag ingen svar. Han bara blockerade mitt telefon numret.

Då pratade jag med Traders kundtjänst, men allt de kunde göra - de skickade samma e-meilet till båda oss - säljaren och köpare....

Ingen svar from den säljare, naturligtvis!

Sammanfattningsvis, jag ville fråga er om det finns någon möjligheten för att ställa bedragaren till ansvar, på något sätt och vis?

Själv Traderas kundservice är helt hjälp- och tand- lösa i det fallet...

Lawline svarar

Hej, vad kul att du väder dig till Lawline med din fråga!

Om du har konversationen mellan dig och säljaren kvar bör du bifoga kopior på detta och göra en anmälan hos polisen - här.

Hoppas du fått svar på din fråga!

Vänlig hälsning,

Emelie StrömRådgivare