FrågaÖVRIGTÖvrigt28/10/2023

Förlustanmälan borttappat föremål

Hej, jag gjorde en förlustanmälan och efter några dagar blev jag kontaktad av en person som hade hittat mitt borttappade föremål. Kan jag ta bort min förlustanmälan eller behöver jag inte göra något?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag tolkar din fråga som att du har gjort en förlustanmälan på ett borttappat föremål via polisens hemsida. På hemsidan finns det information där det framgår att du kan komplettera din förlustanmälan med att du återfunnit ditt föremål, det kan du göra här.

Jag hoppas att detta var svar på din fråga. Om du har ytterligare frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig igen.

Hälsningar,

Linnea BrundinRådgivare