FrågaKÖPRÄTTÖvrigt15/03/2014

Felaktig korttransaktion

Hej. Coop Konsum har dragit ett stort belopp från mitt konto (2,229sek istället för 229sek). Jag såg inte detta i butiken och sparade ej kvittot. Hur går jag till väga med detta utan ett kvitto? Beloppet som drogs från kontot visar ej vilka varor jag har köpt. Tack på förhand. Med vänlig hälsning Andreas Lindgren

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Du bör först och främst vända dig till butiken där transaktionen är genomförd för att uppmärksamma dem om den uppkomna situationen. I vissa fall kan kunden få ut kvitto i efterhand. Utan kvitto kommer detta att bli svårt ur bevishänseende, men en tydlig dialog är alltid att rekommendera. Vidare är det lämpligt att skriva en kortreklamation via din bank.

Hoppas du återfår dina pengar.

Vänlig hälsning,

Henrik HolménRådgivare