Får en konkursförvaltare börja arbeta innan tiden för överklagan har löpt ut?

Får en konkursförvaltare starta sitt arbete innan tiden för överklagan är slut (3 veckor)

Mvh

Lawline svarar

Ja, en konkursförvaltare börjar vanligtvis sitt arbete direkt efter konkursbeslutet i samband med att ägaren av företaget eller privatpersonen förlorar sin rådighet över egendomen, 3 kap. 1 § Konkurslagen.

Vänligen

Lisa GustafssonRådgivare