FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt31/08/2019

Dopningsmedel m.m.

Hej!

Är mk677 dopingklassat och är cardarine dopingklassat och är dessa synliga vid ett vanligt urinprov för steroider?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med dina frågor!

Mk667 (ibutamoren) är dopingklassat. Ämnet förekommer i Folkhälsomyndighetens förteckning över dopningsmedel. Vad avser Cardarine är saken mer oklar. Jag kan inte ge något bättre svar än min kollega redan gjort. När det kommer till vad som syns vid ett vanligt urinprov kan jag inget annat göra än att hänvisa till de som utför provet.

Jag ber om ursäkt för att du inte fått ett särskilt givande svar på dina frågor. Det följer av själva sakens natur. Jag hoppas dock att mitt svar givit dig något. Lycka till!

Jesper EngRådgivare