Det är ej förbjudet att fotografera utsidan av en persons brevlåda
Fråga
Får man ta kort på en persons brevlåda för att bevisa att man har postat ett brev till denne? Är det någon skillnad om man gör det som privatperson eller representant för ett företag?
Svar
Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!
Det finns inget förbud mot att fotografera utsidan av en persons brevlåda i syfte att bevisa att ett brev postats till denna person. Detta gäller oavsett om den som fotograferar brevlådan gör detta som privatperson eller som representant för ett företag.
Med vänlig hälsning
Har du en egen fråga?
Få svar på dina juridiska frågor snabbt och kostnadsfritt, granska dina försäkringar och avtal mot lagrum, upprätta avtal direkt i tjänsten och behöver du jurist kan du eskalera ärendet helt inom plattformen.
Skapa konto- Framtagna av jurister
- Anpassas efter din situation
- Möjlighet till juristgranskning