Chans att förhandla ner totalsumma vid återbetalning?

Hej

En kille har suttit i fängelse, och under tiden har bilar som han stått som ägare till åkt förbi trängselskattekameror och parkeringsböter också drabbat dessa fordon. Finns det NÅGON chans att förhandla om sänkt totalsumma vid en återbetalning?

Han har också studieskulder - samma fråga där...

Lawline svarar

Hej!

Med anledning av att en bedömning måste göras i varje specifikt fall kan jag utifrån ovan nämnda omständigheter inte ge något helt klart svar på frågan. Min spontana bedömning är dock att totalsumman, varken för CSN-skulden eller för parkeringsböterna, kommer gå att förhandla ned. Däremot kan det finnas möjlighet att förhandla om avbetalningsplanen. Detta är dock något som måste göras upp med respektive borgenär. Mitt tips är därför att kontakta borgenärerna och se vilka möjligheter som finns.

Hoppas svaret varit till någon hjälp och lycka till!

Mvh,

Nina ErlandssonRådgivare