FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt05/09/2020

Bör jag överklaga en dom/beslut som gått emot mig?

Är det fördel med överklaga I domstol om fel operation som jag har fått i min fot i sjukhuset 2013?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du nämner att du har blivit felopererad och undrar huruvida du bör överklaga en dom/beslut som jag antar har gått emot dig. Om en dom/beslut gått emot en ställs man inför en situation där man får bedöma huruvida det är värt tiden och processkostnaderna att överklaga eller inte. Då får man även bedöma hur sannolikt det är att man får rätt i nästa domstol.

Jag kan tyvärr inte vara mer konkret i detta svar eftersom jag inte känner till omständigheterna i ditt fall. Jag förstår att det är en allvarlig situation där du vill ha hjälp så fort som möjligt. Du är varmt välkommen att ringa oss på Lawline för juridisk rådgivning, så hjälper vi dig med hur du kan gå vidare i ditt fall. Du kan nå oss på tel. 08-533 300 04, mån-fre mellan kl. 10-16. Därutöver kan du alltid ställa en till fråga här på hemsidan, där du lite närmare berättar vad som har hänt i ditt fall.

Har du fler frågor är du välkommen att höra av dig!

Med vänliga hälsningar,

Dostan SulaimanRådgivare