FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt31/03/2021

Boka en rättsutredning

Hej! Parkerade om företagsbilen eftersom det var städdag där den stod. Bilen blev skadad av snöskottare som plogade även på gata där det inte var städdag. Den som vållade skadan har anmält skadan och jag har fått bekräftat av deras försäkringsbolag att skadan kommer ersättas av dem 100 %. Jag har en del frågor om stilleståndsersättning och andra andra frågor om sakskada, inkomstförlust, skadestånd (vårdslöshet) m.m. Hoppas att ni kan hjälpa mig att reda ut saken.

Mvh

Lawline svarar

Hej! Och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Jag tolkar din fråga som att du vill komma i kontakt med en av våra jurister för en bedömning av ditt skadestånd. Du kan boka en rättsutredning för 5 995 kr och det gör du här. Om du vill boka en tid med en av våra jurister så hittar du mer information här.

Om du har ytterligare frågor är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Med vänliga hälsningar,

Lucas RasmussonRådgivare