FrågaFAMILJERÄTTBodelning05/09/2013

Bodelningsavtal

Bodelning: Jag håller på att skilja mig. Vi överrens om hur vi ska dela tillgångarna, men det kommer inte att bli 50/50. Är det ok, eller krävs någonting speciellt för att göra detta

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Ett innehållet i ett avtal om bodelning helt upp till parterna själva att besluta om. Huvudregeln är att makarnas gemensamma giftorättsgods ska delas på hälften vid en bodelning, men något tvingande krav på att ni måste uppnå en hälftendelning i ert avtal finns inte så länge ni själva är nöjda med fördelningen.

Robin HenningsonRådgivare