Blir diskriminerad av min hyresvärd, vad ska jag göra?

Jag blir diskriminerad av min hyresvärd , har pågått i flera år . Dom har även lämnat en fel mejladress till mig så jag inte kan nå min förvaltare på området där jag bor .

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Det framgår inte exakt vad din hyresvärd gör när denne diskriminerar dig, men att du har fått fel mailadress så att du inte kan få tag på förvaltaren är givetvis inte bra. Om du vill kan du gärna skicka in en ny fråga med mer information om på vilket sätt du blir diskriminerad av hyresvärden. Jag skulle till att börja med rekommendera att du tar kontakt med Hyresgästföreningen (länk här).

Om du har fler frågor kan du ringa till Lawlines telefonrådgivning. Telefonnumret är 08-533 300 04, och telefonrådgivningen har öppet måndag–fredag kl. 10.00–16.00.

Vänligen,

Jenny HedinRådgivare