FrågaKÖPRÄTTÖvrigt02/07/2017

Blåmärken efter koppmassage

Hej!

Jag var igår på en massagebehandling på Kinaterapi varpå massören som inte kan prata svenska vill avsluta massagen med nått han kallar koppning. Jag frågar flera gånger vad det är och visar en kopp och jag tänker att han ska massera med den. Sen går det snabbt och han sätter fast massor av sådana på min rygg och skapar ett vakuum.

Jag får en chock när ja efter tio min ser vilka blåmärken han skapat på ryggen.

Det är dessutom sommar och jag kommer förmodligen behöva dölja ryggen resten av sommaren pga. detta. Jag är bestört och förstörd och vill veta vart jag kan vända mig med en eventuell anmälan. Att genomföra detta utan att tala om för sin kund om konsekvenserna är inte okej. Hoppas på hjälp, vart kan jag vända mig?

Med vänlig hälsning

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga. Det låter inte som någon angenäm upplevelse. Om du anser att du har blivit utsatt för ett brott kan du vända dig till Polisen. Du kan även vända dig till allmänna reklamationsnämnden (ARN) som är en statlig myndighet som prövar tvister mellan näringsidkare och konsumenter. Det finns även vissa möjligheter att föra en civilrättslig skadeståndstalan i allmän domstol. I första hand hade jag valt att gå till ARN i din situation.

Jag hoppas du fick svar på din fråga.

Vänliga hälsningar,

Carl William AhlbergRådgivare