Bevisa familjeförhållanden vid ansökan om Green Card

Vår dotter skall söka Green card till USA för min fru och mig.

Ett av stegen är att vi måste få ett papper på att vi verkligen är hennes föräldrar.

Vart får man ett sådant intyg?

Ha en bra dag

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig av Lawlines tjänster.

Du och din hustru ska beställa ett personbevis från Skatteverket som utvisar era familjeförhållanden. Ni kan styrka er relation till er dotter med detta dokument. Ni ska beställa följande dokument:

"Utdrag om folkbokföringsuppgifter - 120 med alla relationer" (klicka på länken för att komma dit).

Amerikanska myndigheter kräver att det är utfärdat på engelska och stämplat. Välj därför vid beställning utländsk ambassad/myndighet, utfärdande på engelska samt med stämpel. Ni kommer att få det postat till er efter några dagar.

Återkom gärna om ytterligare funderingar uppstår.

Vänliga hälsningar,

Soroosh ParsaRådgivare