Betalat för tjänst men företaget slutar svara och levererar inte produkten

Hejsan Jag signerade ett avtal med en person och företag för att designera en hemsida till mig och betalade jag 40 000 krona men de blockerade mig efter betalningen och nu har jag ingen tillgång till de...hur ska jag få hjälp ?

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till Lawline!

Jag kan råda dig till att i första hand försöka kontakta företaget eller personen, ringa/maila/skicka brev. Du säger att de blockerat dig, om du inte får något svar borde du polisanmäla då du eventuellt blivit utsatt för bedrägeri. Jag har inte all information men det krävs att personerna medvetet vilseleder dig och förmår dig att genomföra en handling som innebär vinning för dem, (i ditt fall att du betalat 40 000 kr mot att du skulle fått en hemsida designad) samt att du tar skada av detta (uppenbart att du tar ekonomisk skada). Alltså borde du försöka kontakta företaget, om du inte snart får svar borde du polisanmäla händelsen.

Med vänlig hälsning

Lisa OlssonRådgivare