FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt22/09/2017

Att få besöka någon i häktet

Min son är häktad för en vecka sen med restriktioner på grund av narkotika ,jag vill veta om man kan träffa honom

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Din son har möjlighet att ta emot besökare, om Kriminalvården tycker att besöket är lämpligt. Det är alltså helt upp till Kriminalvården om han får ta emot besök. Din son måste ansöka om tillstånd för att du ska få besöka honom. Mer information om detta finner du här.

Lycka till!

Agnes AxelssonRådgivare