FrågaÖVRIGTÖvrigt23/09/2023

Återfinns alla gällande lagar i Sveriges Rikes Lag?

Hej, Försöker hitta riksdagsordningen och vallagen i Sveriges rikes lag (blå lagboken). Stämmer det att dessa inte finns?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Riksdagsordningen och vallagen finns tyvärr inte i Sveriges Rikes Lag

Din iakttagelse är helt korrekt. Dessvärre finns varken riksdagsordningen eller vallagen i Sveriges Rikes Lag (den blå lagboken). Endast en del av all gällande rätt återfinns i denna. Om du är i behov av att hitta åt lagarna kan du återfinns dem via lagen.nu eller på Riksdagens hemsida.

Vi på Lawline kan hjälpa dig att ta din fråga vidare

Jag hoppas att du fått svar på din fråga och önskar dig stort lycka till! Om du har ytterligare frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till någon av våra förträffliga jurister. Du är varmt välkommen att kontakta oss via telefon på 08-533 300 04 eller via mail på info@lawline.se

Vänligen,

Anna EvensRådgivare