Anmäla hälso- och sjukvård och dess personal

Min flicka blev hemskickat med blodiga diareer.... Vill anmäla akuten och sjuksköterskan

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Du har möjlighet att anmäla både akutmottagningen och sjuksköterskan genom att vända dig till inspektionen för vård och omsorg (IVO). Du kan upprätta en anmälan på deras webbsida här. IVO kommer att utreda saken och avgöra ärendet genom ett beslut om de anser att du har fog för din anmälan.

Med vänliga hälsningar,

Soroosh ParsaRådgivare