Äktenskapsförords giltighet vid byte av efternamn

Hej! Vi har skrivit ett äktenskapsförord före vigseln. Efter vigseln kommer den ena personen att byta till den andres efternamn, måste man då skriva ett nytt äktenskapsförord med det nya efternamnet, eller gäller fortfarande det gamla trots fel efternamn?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline.

Äktenskapsförordet är gällande även om en av er byter efternamn efter vigseln.

Med vänliga hälsningar

Cecilia BernhardssonRådgivare