Ingående av försäkringsavtal

Hej, Jag hade min bil ute på annons på blocket, men fick den aldrig såld via blocket, har dock lyckats att sälja bilen nu genom en tidningsannons. Nu har jag fått en faktura från if för begagnatförsäkring från blocket, som jag aldrig tecknade, -det var en säljare från blocket som ringde till mig och informerade mig om försäkringen och jag sa att jag ville få hem information om den först, men jag skrev aldrig under och betalade aldrig. Jag undrar nu om jag är skyldig att betala försäkringen i allafall, trots att jag aldrig har skrivit under några papper? Mvh

Lawline svarar

Hej! Din fråga kom in två gånger och för att undvika att två olika rådgivare dubbeljobbade med den svarade jag på båda. Ditt svar finns här: http://lawline.se/answers/9778 Vänligen
Joel DahlquistRådgivare