FrågaARBETSRÄTTA-kassan 10/01/2010

Hjälp med kostnad för juridiskt ombud

Hej, jag har hamnat i en tvist med a-kassan och söker en juridisk kunnig person som kan ser över mitt ärende. Efter det ge mig råd ifall jag bör överklaga till länsrätten eller om det visar sig att A-kassan har rätt och det är jag som har missuppfattat både regler och förutsättningar för att få a-kassa. Var kan jag finna en sådan hjälp och hur går jag vidare utan att behöva anlita en advokat för 2000 kr per timme...

Lawline svarar

I de flesta hemförsäkringar finns möjlighet att få ersättning för juridisk ombud. Vilket ersättning man kan få varierar i de olika försäkringarna, så i första hand kan du kontakta ditt försäkringsbolag och höra vad som gäller.

Lina RadovicRådgivare