FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt09/05/2009

Lawline.SE

Måste en lokal trafikföreskrift (i detta fall en permanent hastighetssänkning) vara fysiskt insatt i 'för ändamålet avsedd liggare' (en pärm) för att vara giltig, eller räcker det med att att att hänvisa till ett beslutsprotokoll?

Lawline svarar

I Trafikförordningen 10:11 https://lagen.nu/1998:1276 föreskrivs det att "Lokala trafikföreskrifter .... skall tas in i en för ändamålet avsedd liggare". Alltså räcker det inte med att hänvisa till ett beslutsprotokoll. MVH
Thor-Amadeus MorillasRådgivare