FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt11/10/2008

Trolig påföljd

Vilken blir den troliga påföljden för en person som begått stöld från ett företag. Stölderna har skett vid minst två tillfällen och till ett sammanlagt bruksvärde av ca 15000. Personen har tidigare dömts till samhällstjänst 60 tim för grovt rattfylleri 2,43 promille och skyddstillsyn som fortfarande gäller. Under denna denna tid är han också åtalad för att har förföjt med bil och försökt tränga av vägen en person. Åtalet togs upp vid rattfylleridomen och han ansågs skyldig men straffet ändrades inte . Dessutom är personen nu anmäld för hemfridsbrott som han förmodligen erkänner eftersom det är bevisat. mvh och tacksam för svar

Lawline svarar

Hej! Det är omöjligt för mig att säga vad den troliga påföljden blir i detta fall. Domstolen gör alltid en helhetsbedömning av omständigheterna kring brotten varefter de sedan fastställer en påföljd. Vänligen,
Louise DanielsonRådgivare