Hur kräver jag in pengar från ett bolag på bästa sätt?

Hej,

För 2 månader sedan betalade jag en avgift gällande en intensivkurs. Kursen blev sedan inställd och pengarna skulle utbetalas igen. Jag har blivit utlovad pengarna i över en månad men fortfarande inte fått dessa. Dessutom får jag inte tag på någon hos företaget.

Vad kan jag göra i min situation? Vart är det lämpligt att vända sig?

Mvh,

Lawline svarar

Hej,

Naturligtvis har du en fordran på bolaget och då det låter som om de håller sig undan råder jag dig att snabbast möjligast vända dig till kronofogdemyndigheten som hjälper dig att kräva in dina pengar. Se http://kronofogden.se/. Det skadar inte dina chanser att dagen innan du gör det meddela dina avsikter till företaget i förhoppningen att de betalar. Du har även rätt till ränta på beloppet enligt räntelagens bestämmelser, även detta är något kronofogden kan hjälpa dig med.

Med vänlig hälsning,

Jens ÅströmRådgivare