FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt31/01/2008

Registreringsbevis.

Hej, Jag har en entreprenörstvist med en murare. Vid det aktuella tillfället stod det i hans registreringsbevis från skattemyndigheten att verksamheten bestod av byggverksamhet. Nu har han ändrat på regestreringsbeviset så att det inte omfattar byggverksamhet för att bevisa att han inte är fackman och ej kan ställas till svars för brister. Jag är i behov av ett gamalt registreringsbevis från skattemyndigheten som bevis. Hur kan jag gå tillväga för att få ut ett sådant?

Lawline svarar

Hej Tack för din fråga! De dokument som du efterfrågar är allmänna offentliga handlingar. Du kan kontakta Skatteverket och begär att få ut de dokument som du efterfrågar. Du kan kontakta Skatteverket via Skatteverkets hemsida som du finner www.skatteverket.se. Vänligen,
Fredrik HanssonRådgivare