FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt26/12/2007

Missnöjd med handläggning.

Hej, jag har två viktiga handlingar som försvann från migrationsverket, och pga detta hade jag mycket besvär innan jag fick uppehållstillstånd, och nu har jag inte kunnat fortsätta min utbildning ordentligt. Var och hur kan jag anmäla mot migrationsverket? Kan jag ansöka om skadeståndsanspråk mot migrationsverket och hur?

Lawline svarar

Hej! Om du tycker att migrationsverket har gjort fel och vill ha saken utredd kan du vända dig till justitieombudsmannen (JO), mer information om (JO) finner du www.jo.se . Om du vill ha skadestånd av staten för att migrationsverkets bristfälliga hantering kan du vända dig till Justitiekanslern, (JK), mer information finns www.jk.se. Med vänliga hälsningar, Vänligen.
Fredrik HanssonRådgivare