FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt30/10/2007

Skyddad identitet

Hej! Jag har skyddad identitet och jag undrar om det innebär att att jag inte får åka till utlandet på semester? Mvh

Lawline svarar

Hej! Skyddad identitet innebär att din identitet är skyddad i svenska register. Detta gör att ingen obehörig kan komma åt dina uppgifter som finns registrerade där. Uppgifterna lämnas bara ut efter särskild prövning. Du ska således kunna åka utomlands, som inte ska ha något att göra med dessa uppgifter. Kontrollera med din handläggare om de har några särskilda förmaningar. Med vänlig hälsning,
Rådgivare