FrågaKÖPRÄTTÖvrigt28/08/2007

Minsta kredittid vid konsumentköp II

Hej. Min fråga är: Om jag får en räkning per post och ingen uppgörelse är gjord om sista betalningsdag och att betalningsmotagarens krav är säg 10 dagar till sista betalningsdag har jag trots detta rätt till 30 dagar. Vad säger lagen?

Lawline svarar

Hej, En liknande fråga har tidigare besvarats av Anna Mann, varför jag hänvisar dig till hennes svar. Du hittar det http://www.lawline.se/besvaradfraga.php?id=6221 Bästa hälsningar,
Lawline RådgivareRådgivare