FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt14/08/2007

Handläggningstid för överklagande hos FK

Har överklagat Försäkringskassans avslag om arbetsskada till länsrätten. Nu undrar jag hur lång handläggningstid det brukar vara på sådana ärenden ?Det har gått 1 år sedan jag lämnade in överklagan.

Lawline svarar

Hej! När jag arbetat med att överklaga ett avslag om livränta för arbetsskada tog det ca 1 år 2 månader för beslutet, jag vet dock att det kan ta upp till 18 månader, vilket är det längsta jag hört talas om. Mvh
Rådgivare