FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt23/07/2007

Förarbeten till Brottsbalken

Hej, var på nätet hittar jag förarbeterna till brottsbalken?

Lawline svarar

Hej! Brottsbalken har så pass många år på nacken att det mesta av förarbetena (SOU, propositioner, betänkanden) inte finns tillgängliga på internet. För att ta del av äldre sådana hänvisar jag dig därför till bibliotek som tillhandahåller dessa i pappersform. Förarbetena till nyare lagändringar, som t.ex. den nya sexualbrottslagstiftningen, finns dock på Regeringens och Riksdagens hemsidor. Vänligen,
Rådgivare