Förarbeten till anläggningslagen

Undrar var man kan få tillgång till upphovsmännen till annläggningslalen ? Samt den källa till information och filosifi de haft att tillgå?

Lawline svarar

Hej!

Jag rekommenderar dig att du läser i förarbetena till anläggningslagen. Företrädelsevis propositionen, alltså lagförslaget som låg till grund för riksdagens beslut att anta lagen. Den heter Prop. 1973:160. Den kan vara svår att finna i digitalt format så säkrast är att bege dig till ett större, fysiskt, bibliotek. Där finner du med stor sannolikhet svar på dina frågor. Lycka till!

Vänligen

Lawline RådgivareRådgivare