Arvsrätt

Har en bror som fått barn på gamla da´r. Hur är det med arvsrätten? Ärver barnen allt eller blir det något tiil mig-hans bror. Han har inga barn tidigare och har inte varit gift. Han är inte heller gift med barnens modder

Lawline svarar

Hej, Bröstarvingar, arvingar i nedåtstigande led ärver i första hand (se 1 § 2kap. Ärvdabalken). I ditt fall blir det alltså din brors barn som ärver honom. Vänligen,
Sara SRådgivare