FrågaAVTALSRÄTTAnbud och accept26/11/2011
Fråga om avtals ingående och förklaringsmisstag
Hej ! Är med i en CD bok klubb på nätet. När jag är inne och skall beställa Månadens cdbok, har de extra erbjudanden. Av ren nyfikenhet vill jag se vad "medlems förmånen" är. Ser då att de har stödstrumpor- fyller då i siffran 1 i rutan på hur många jag vill ha. Ser till min förvåning att det står "värde 70 kr" Ditt pris 0 kr. Eftersom jag är nyfiken på dessa "förmåner" ändrar jag till 2, och ser att "värdet" stigit men priset är 0 kr. Tänkte då se hur många par som "ingick" så jag skriver 9 (max). Ser åter igen att det är 0 kr som är priset. Så jag fullföljer. Får ett bekräftelse mail där det står artikel nr och antal på det som jag beställt. Som avslutas med Frakt 0 kr Summa 0 kr.Hem kommer varor, och en faktura på 1450 kr. Ringer upp företaget och påpekar problemet. De skickar en returflagga och säger till mig att behålla ett par och boken jag beställt, men skickar en ny faktura. Fråga ? Har jag som konsument "rätt" att kräva att den beställning som gjorts enl. mail kopia till mig skall gälla ? 0 kr... Har pratat med kund tjänst. De hävdar att dessa misstag kan hända pga dataunderhåll. (har nu fått en påminnelse på första räkningen, på de varor som returnerats)
Lawline svarar
Maria KronvallRådgivare