FrågaÖVRIGTÖvrigt29/09/2011

Parkeringstillstånd

Har giltigt parkeringstillstånd kopplat till bilnumret. Glömde flytta ner det från solskyddet till vindrutan. Böter 600:-. Kan lätt bevisa att jag har haft parkeringstillståndet sedan flera veckor. Chanslös? (Plats Göteborg)

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga. Tyvärr verkar det som att det inte hjälper att i efterhand bevisa att man har ett giltigt parkeringstillstånd. Se till exempel följande: http://www.vk.se/Article.jsp?article=308317. Mitt råd till dig är att höra av dig till de som skrivit ut böterna och se om de kan tänka sig att göra ett undantag. Du kan även försöka med att överklaga boten. Vill du sedan ta det ännu längre får du vända dig till Tingsrätten. Lycka till! Vänliga hälsningar, Sofia Linder
Sofia LinderRådgivare