FrågaÖVRIGTÖvrigt05/09/2011

Behandling av personuppgifter

Jag undrar vad som händer med mina personuppgifter efter att ha fått en fråga besvarad på Lawline.

Lawline svarar

Hej Informationen kring detta var tidigare inte helt tydlig. Nu har den förtydligats och går att finna under "villkor". Det är detta som gäller: "Alla personuppgifter behandlas i enlighet med Lawlines syfte och lagras i Lawlines databas. Frågan och svar publiceras på lawline.se, dock utan personuppgifter. När du ställer en fråga till Lawline.se så samtycker du till behandling av personuppgifter. Personuppgifterna används för att eventuellt kunna ta kontakt med dig vid behov samt för framtida kommunikation avseende Lawlines tjänster. Med vänliga hälsningar
Mari-Helen SchöllinRådgivare