Parkeringsskada

Jag har stått parkerad bredvid en annan bil, där föraren hävdar att jag skrapat upp deras bil med min bildörr. Mig veterligen har jag inte gjort detta. Föraren vill kontaktas. Hur hanterar jag detta?

Lawline svarar

Ge inte ut någon ersättning till föraren. Låt hans eller hennes försäkringsbolag kontakta dig. Då kan du bestrida att du skulle vara inblandad i skadan och hävda att du inte haft något med denna att göra. Med vänlig hälsning
Lina RadovicRådgivare