FrågaÖVRIGTÖvrigt28/06/2011

Överklaga parkeringsbot

Jag fick idag en parkeringsbot. Min biljett gick ut 19.27 och exakt samma tid var boten skriven, 19.27. Jag var där 19.28 och blev tycker att det är ganska konstigt att de skrev samma tid som den gick ut. Går det att överklaga detta?

Lawline svarar

Hej! Tack för din fråga. Det låter onekligen konstigt att du skulle få en parkeringsbot samma minut som den gick ut. Jag tycker att du skall överklaga boten. Det skadar inte att försöka. Om det var på en allmän plats du parkerade kan du vända dig till polisen. I annat fall bör det stå någon form av adress på boten dit du kan skicka din överklagan. Lycka till! Vänligen, Sofia Linder
Sofia LinderRådgivare