FrågaSKADESTÅNDSRÄTTRänta26/03/2011

Ränta på skadestånd

Jag skulle vilja ha hjälp att räkna ut hur mycket jag ska betala i skadestånd inkl ränta, det är två belopp, ett på 5000 och ett på 8000. Mvh

Lawline svarar

Hej, För att kunna räkna ut den aktuella räntan på ett skadestånd måste man, utöver de uppgifter du hittills givit, veta mellan vilken tidsperiod som räntan skall beräknas och vilken räntesats alternativt lagregel som räntan skall beräknas enligt. Du är varmt välkommen att komplettera din fråga med dessa uppgifter genom en ny fråga. Vänligen,
Mathias GunnervaldRådgivare