FrågaSKATTERÄTTGåvoskatt14/03/2011

Gåvoskatt

Om mina föräldrar ger sitt hus till min bror och 100.000 kr var till oss andra. Dessa pengar tar dom från ett konto där de har pengar från de att dom huggit ut skog och sålt. Hur blir det med gåvoskatt mm för allt detta?

Lawline svarar

Hej, Gåvoskatten avskaffades den 1 januari år 2005, detta innebär således att gåvoskatt inte tas ut för gåvor mottagna efter utgången av år 2004. Hälsningar
Anton KarlssonRådgivare