FrågaAVTALSRÄTTFormkrav07/11/2010

Muntlig uppsägning av avtal

Hejsan! En liten snabb fråga. Om ett avtal sägs upp i stundens hetta muntligt men ena parten begär ett skriftligt uppsägningsavtal gäller då det muntliga avtalet ändå? eller löper avtalet vidare tills papperna är påskrivna?

Lawline svarar

Muntliga uppsägningar av avtal ska kunna göras gällande på samma sätt som skriftliga. Det finns inga i lagen skrivna formkrav för uppsägning av avtal. Däremot kan det bli komplicerat i bevishänseende om uppsägningen inte gjorts skriftligen. MVH
Angelica HageRådgivare