Vad kan jag göra när någon tagit min parkeringsplats?

Hej! Jag har en hyrd parkering som ganska ofta ´tas´ av någon annan person/ fordon, olika gång för gång. Hyresvärden har ingen hjälp att ge så jag undrar förstås vad jag kan/ får göra för att få bort den som står där och kunna parkera. MVH, Niklas P.

Lawline svarar

Ring till Vägverkets kundtjänst för fordon och be dem kolla vem som äger bilen och kontakta därefter denne. Kontaktuppgifter till Vägverket finner du http://www.vv.se/templates/page3____4478.aspx .

Sofie OlofssonRådgivare