FrågaSKATTERÄTTÖvrigt11/09/2005

Avdrag på skatten vid barnafödande

Hej, jag undrar om man kan få avdrag på skatten om man har åtta barn?

Lawline svarar

Hej! Nej ditt avdrag från skatten sker indirekt genom att du av din betalade skatt får tillbaka en högre andel bidrag nämligen barnbidrag. Dessa pengar kan du disponera som du vill tex använda för konsumtion och betala moms så pengarna går tillbaks till staten igen.
Rådgivare