FrågaAVTALSRÄTTAvtal25/04/2019

Vilket försäkringsbolag ska man vända sig till?

Hej!

Jag hade tänkt försöka få ersättning för ärr och viss funktionnedsättning efter en operation i min hand. Min fråga är om jag ska vända mig till försäkringsbolaget som jag har nu eller om jag ska vända mig till försäkringbolaget som jag hade vid tidpunkten för olyckan?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag förstår din fråga som att du fått ärr och funktionsnedsättning efter en operation som du behövt göra på grund av en olycka. I sådana fall bör du i första hand vända dig till ditt dåvarande försäkringsbolag, alltså där du var försäkrad när olyckan skedde.

Du kan såklart även pröva att vända dig till ditt nuvarande försäkringsbolag och se ifall det finns något de kan göra.

Hoppas du fått svar på din fråga!

Vänliga hälsningar

Axel BellanderRådgivare