Vilka ärenden kan Lawline hjälpa till med?

Hej! Undrar om ni kan hjälpa till med: "Vårdnadstestamente" det vill säga ett tillkännagivande gällande vårdnad enl FB 6 kap 10a § fjärde stycket. Eller annan paragraf som är mer lämplig i FB? Vad skulle en sådan handling kosta isf? Med vänlig hälsning! Undrande

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline för juridisk rådgivning.

Jag förstår din fråga som att du undrar om Lawline kan hjälpa dig att upprätta ett vårdnadstestamente.

Lawline erbjuder en rad olika juridiska tjänster och kan vara behjälpliga med rättslig rådgivning för såväl privatpersoner som för företag. Detta inbegriper de allra flesta juridiska utmaningar man kan tänka sig, bl.a. rättsutredningar, upprättande samt granskning av diverse avtal m.m. För att veta om du faktiskt kan få den hjälp som du efterfrågar, inom den tidsram som du önskar, rekommenderar jag dig att kontakta vår juristbyrå, förslagsvis via telefon (se kontaktuppgifter nedan). De kan hjälpa dig vidare i ditt ärende. Du kan även skicka en kostnadsfri bokningsförfrågan till vår juristbyrå (detta inkluderar ett förslag på hur de kan hjälpa dig samt en prisuppgift). Det kan du göra här. Observera att en sådan inte är bindande.

Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:

Telefon: 08-533 300 04

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare